diumenge, 17 de juliol del 2011

La primera cerca sobre smartphones

Tot i les eines, la part díficil de parametritzar és dóna per la tria feta, en aquest cas la meva ha estat l'apple iphone.
Al igual que les altres referències d'smartphone la dificultat per ser acurat amb els resultats és sobretot l'elecció del model, donat sota la nomenclatura iphone hi apareix tant el iphone, com el 3G, com el 3GS i el més recent Iphone 4.
A més, cal dir que aquí també entra un altre paràmetre, que és l'estratègia de marquèting d'Steve Jobs, tot un exemple de branding d'alt nivell, us recomano llegir el post blog d'Oscar Roca sobre el tema, per tant en separar el gra de la palla cal veure que genera apple sobre si mateixa només com a expectativa i que parla realment del producte.

És aquí on les cerques avançades tant de Google com del cercador Bing m'han estat prou útils, i els millors resultats s'han donat quan he utilitzat paraules claus específiques com ara iOS (el sistema operatiu) o 'Patent' per veure en que aventatja l'iphone sobre la resta.

Per tant, tot i que l'exercici es presta a tornar-se mastodòntic, cal utilitzar per fer el rastreig les especificitats del producte/marca, i diferenciar entre reputació 2.0 dels usuaris/consumidors (que és la part que ens pot interessar, però també de l'anàlisi tècnica/segmentada del producte, que només aconseguirem introduïnt keywords molt específiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada