dissabte, 16 de juliol del 2011

Trend search de Blogpulse... quant es parla de mi?

M'ha agradat aquesta aplicació, encara que té unes limitacions òbvies (qualitatives). Serveix per recollir quant es parla a blogs d'un terme determinat. He comparat iPhone, Blackberry i Android durant els darrers dos mesos, obtenint aquest gràfic: http://www.blogpulse.com/trend?query1=iphone&label1=&query2=blackberry&label2=&query3=android&label3=&days=60&x=20&y=5

del que podem treure un parell de conclusions:

1. Està clar de qui s'escriu més als blogs...
2. Es veu com hi ha moments en què es parla més de tots, el que demostra que són productes interrelacionats.

Aquesta eina pot ser molt útil per treure informació a grosso modo de l'impacte del nostre producte, tant en evolució al temps com comparat amb competència. Proveu amb termes relacionats amb la vostra feina o els vostres interesos, segur que podeu treure alguna conclusió interessant (jo ho he fet ja per "condicions reals" de la meva)

5 comentaris:

  1. Este puede ser muy interesante sobretodo para empresas, permite ver la cantidad de contenidos que generan alrededor de un producto o una marca. Además existe la posibilidad de evaluar la repercusión de ciertas campañas o de sus productos y ver que se habla acerca de su producto para poder intervenir si es necesario o mejorarlo (para siguientes versiones o por medio de actualizaciones, si el producto es actualizable, claro)
    Por contra, lo veo menos útil para el consumo personal. Y por otra parte, como apunta Lord Enzi, es un poco prematuro. Pero con el tiempo sera una herramienta muy buena para evaluar y para, posteriormente, hacer una segmentación.

    Adrià Simó Molina

    ResponElimina
  2. Adrià i Lord, totalment d'acord. Blogpulse és una eina de monitoratge molt important, de totes formes les empreses fan servir la seva versió empresarial Buzzmetrics, molt més complerta i que permet moltes més facilitats que la versió gratuïta.

    ResponElimina
  3. Jo he triat Iphone per fer l'activitat, i les diferències són impressionants, com molt bé és desprén del gràfic que aportes.
    Definitivament Apple sembla l'exemple a seguir en quant a com gestionar la teva reputació i dins del que cap, la primera ullada sempre es positiva.
    Per tant ja ho sabeu, feu un bon producte, genereu molts rumors, rodejeu-vos d'empleats incorruptibles i alimenteu una legió de fans ;)

    ResponElimina
  4. Sí, però tot a partir d'un bon producte... o no cal?

    ResponElimina