Com a estratègia per a fer-te una idea de com està valorat el producte que s’està “investigant” està bé conèixer l’opinió de la gent. Una manera bona de fer-ho és utilitzant un cercador específic d’opinions com Swotti.
Segons la meva opinió, els punts més forts d’aquest cercador són que:
- Especifica el que busques: sobre quin Kindle vols els resultats?
- Diu el nombre d’opinions que s’han analitzat per a donar aquests resultats: unes 9.268.
- I el millor de tot, totes aquestes opinions, les pots filtrar segons vulguis veure les que han estat les millor, o les pitjors,... i fins i tot per idioma.
- Però si no es vol invertir massa temps mirant totes les opnions, el cercador en fa un resum breu de totes elles. I en diferents formes: segons el seu díndex (prestacions, pes,...), en un núvol d'atributs,...
I els aspectes negatius els resumiria, bàsicament, en que:
- L’actualització de les opinions no és bona (la més recent és de 2010. En aquests mitjans, això és tota una eternitat. I el nou Kindle, quan ha sortit?)
- La rellevància de les opinions que fan servir i com en fan la tria, no està explicada (bé, ells expliquen que tenen un Index per a qualificar-les, per tant, si no "te'ls creus", doncs busca un altre cercador, no?).
Aquest cercador d’opinions específic m’ha estat molt útil ja que mai havia utilitzat cap cercador d’aquest tipus i el Swotti és molt senzill d’utilitzar, i a més a més, també té una gran varietat de filtracions alhora de buscar les opinions o comentaris dels internautes, fet que facilita i molt la cerca específica de qualsevol producte, des de filtrar-ho per idiomes, que en el meu cas m’ha estat molt útil perquè hi ha altres cercadors específics com el Keotag que no disposen d’aquesta opció i a em dificulta la cerca, fins a resumir les opinions dels usuaris o filtrant-les segons els atributs que tracten; en definitiva, l’he trobat molt complet i fàcil alhora de fer recerques.
ResponElimina