diumenge, 27 de novembre del 2011

Google Trends + Swotti

He estat consultant eines de monitorització de la reputació 2.0 per fer l'activitat 1 referent als Smartphones. Evidentment es una bogeria la quantitat d'eines que ens ofereix la xarxa, peró com a "novata" que soc he triat Google Trends per saber quin aparell desperta més interés entre els usuaris de la xarxa. Aquesta aplicació m'ha confirmat que Iphone desperta més interés, peró aixó no vol dir que tot l'interés sigui en positiu. Per aquest motiu he utilitzat els serveis de Swotti -que crec és molt adient per una recerca d'aquest tipus-. De cara a concretar la recerca he triat el darrer model d'Apple, Iphone 4s. De seguida m'ha classificat de forma molt intuitiva el tipus de comentaris i si són favorables o no. Suposo que cada tema requerirà les seves eines i aixó només la pràctica ens pot indicar quines.

3 comentaris:

  1. Interessant reflexió, Marina. Què en penseu, la resta de companys del seminari? Quins criteris esteu aplicant vosaltres per fer l'exercici?

    ResponElimina
  2. Jo també he realitzat la meva activitat al respecte de l´Iphone 4s. En referència a la búsqueda en Swotti, el que més m´ha agradat és la comparativa, on mostra de manera molt gràfica les diferents característiques (diseny, càmera, seguretat, batería...) de l´Iphone4s que a banda ha confirmat totes les búsquedes que al respecte del iphone 4s he trobat als buscadors generals com Google o Bing on deixen en mal lloc la batería del nou smartphone. A més a més, el buscador Wikio també m´ha servit força rellevant per poder observar les evaluacions que es realitzen del producte i tenir una dada qualitativa al respecte.

    ResponElimina
  3. També he fet servir Google Trends y Swotti per tal d’analitzar el que es diu a la web del HTC Sensations i comparar amb l’Iphone 4S I el Samsung Galaxy S2. En el cas del anàlisis fet amb Google Trends he fet la recerca dels resultats dels tres smartphones a nivell mundial i espanyol, amb el resultat favorable al aparell d’Apple amb les dos recerques fetes amb el filtre de l’any 2011. Amb Swotti he fet l’anàlisi del que es diu del HTC i, segons aquesta eina, el 94% dels comentaris són favorables. M ‘agradat de Swotti el fet de que pots consultar directament els comentaris, molts d’ells crítics.

    ResponElimina